Minirecenze 9

Zdravím knihomolové,
za poslední dobu se mi nahromadily knihy, na které jsem z nějakého důvodu nechtěla psát recenzi a svůj názor jsem shrnula do několika vět v minirecenzích. Dnes nás čeká poslední příběh ze světa, který vytvořila autorka Julie Kagawa. Do celého světa se opět podíváme s Jamesem Rollinsem a nakonec zaskočíme do světa podvrženců, ano do světa, o kterém jsem si myslela, že ho už nikdy nenavštívím. To jsou deváté minirecenze.

1. The Iron Warrior - Julie Kagawa

The Iron Warrior je posledním dílem série Call of the Forgotten, která navazuje na sérii Železná víla. Což znamená, že před našimi hrdiny stojí poslední úkol - záchrana světa víl, ale i toho lidského. Ethan Chase, bratr železné královny, musí ještě naposledy čelit Férii, světu, který z hloubi duše nenávidí nebo snad nenáviděl? Věci se mění a Ethan možná na samém konci zjistí, že už není ten stejný člověk jako na počátku.

Úplně poslední dobrodružství ve Férii se nese v duchu akce, napětí, předvídatelných i nepředvídatelných zvratů, také nějaké té romantiky a hlavně loučení, které se, alespoň tedy pro mě, stalo poměrně emotivní záležitostí. Neříkám, že jsem byla úplně na měkko, ale mám ráda, když ve mně kniha vyvolá obdobné emoce.
Příběh je opět jednoduchý, klasická záchrana světa za pomoci již známých hrdinů. Autorka místy jede podle šablony, kterou už někdy použila, místy zase překvapí něčím novým. Děj je sice poměrně jednoduchý, směřovaný pro mladší věkovou kategorii, přesto jsou v příběhu úžasné a aktuální myšlenky, na které je poukazováno.

Přesto, tohle je stále poslední díl, a na konci byl moment, kdy si čtenář opravdu uvědomí, že opouští Férii, že za sebou nechává všechny známé průvodce, a že to napodruhé nikdy nebude stejné. Je smutné, že k českým čtenářům se nedostalo více z tohoto světa, kterému jsem vděčná za mnohé. No řekněte, nakonec to byla docela jízda, ne? 

2. Sigma Force: Ďáblova kolonie - James Rollins

Se sedmým pokračováním série Sigma Force má čtenář možnost vydat se do Skalistých hor po stopách indiánů. Mumifikovaná těla, obrovská exploze před zraky televizních štábů, narušené příbuzenské vztahy i snaha zachránit si nejen vlastní život.

Nebyl by to James Rollins, kdyby čtenáři v první řadě nenabídl pořádnou dávku akčních momentů na pozadí laboratoří i drsné divoké přírody. Nebyl by to James Rollins, kdyby ve svém dalším příběhu neuvedl do pohybu vědeckou zápletku, která určitým způsobem souvisí s historií. Nebyl by to James Rollins, kdyby nám neukázal, jak neuvěřitelně pracuje jeho představivost, a jak skvělé teorie se v jeho hlavě dokážou zrodit. Nebyl by to James Rollins, kdyby své čtenáře zklamal. 

Samozřejmě opět nechybí, nám velice známé postavy a příběh podle obdobné šablony jako ty předcházející. Nicméně každý příběh je krůčkem k odhalení opravdového cíle, ke kterému se postavy postupně ubírají už od samotného začátku. Ďáblova kolonie se s klidným štítem může zařadit mezi ostatní díly série. Je to jedna velká jízda od začátku až do konce.

3. Kroniky Kaninu: Mrazivý oheň - Amanda Hocking

Po nepříliš vydařené sérii Svět Tryllů jsem tak nějak nad autorkou zanevřela. Dlouho jsem se vyhýbala její další sérii, která do tohoto světa také spadá. Nakonec jsem si ale řekla, že za zkoušku nic nedám, a udělala jsem dobře, protože autorka mě docela překvapila. 

Není špatné mít před touto sérii přečtenou tu první, protože je na ni v příběhu mnoho odkazů, a dokonce se setkáváme i se starými známými. 
Koncept světa podvrženců by chtěl každopádně ještě trochu rozpracovat. Nesedí mi myšlenka, že někde v Kanadě žije tajně několik tisícovek lidí ve skrytém království. Zmizet by mohlo i několik nelogičností. Oproti původní sérii se autorka rozhodla svůj svět trochu rozšířit, a také čtenáři poskytla náhled do minulosti tohoto národa. 

Příběh je opět jednoduchý a hodně předvídatelný. Sem tam se mihne nějaká ta akce a zvrat.
Kniha se čte jedna báseň, takže za odpoledne nemáte co dělat. Autorka si pohrála i s hlavní hrdinkou, čehož jsem se bála nejvíce, protože Wendy z původní série byla naprosto hloupá a iritující. Oproti tomu Bryn se vcelku "povedla". Byla sympatická, přemýšlela a hlavně nebyla otravná. Pořád se jedná o opravdu jednoduchou Young Adult literaturu, takže prostor na nějaké velké vykreslení tu opravdu není. I tak se jedná o milou četbu a já můžu říct, že se těším na další díl. 

20 komentářů:

  1. ja se na Amandu Hocking tesim, myslim, ze nejsem takovy tvrdy kritik jako ty, tak se mi to snad bude libit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím, že řeknu, co si myslím, nejsem kritická. Když je něco špatné a nelíbí se mi to, řeknu to. Tato druhé série je rozhodně lepší, než ta první a druhému dílu dám šanci :)

      Vymazat
  2. No, jsem na to vše docela zvědavá :D Ještě jsem neměla tu čest, ale rozhodně se na některé pak mrknu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mrazivý oheň bych si chtěla přečíst, protože sérii o Tryllech mám přečtenou a líbila se mi :) A jestli je tahle lepší, tak si ji nesmím nechat ujít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se zase série o Tryllech tolik nelíbila, ale Mrazivý oheň byl moc fajn, takže se těším i na druhý díl :)

      Vymazat
  4. Mrazivý oheň a Sigma Force mám na svém seznamu. Ale ještě jsem nečetla předešlou sérii a ani díly. Každopádně se těším až se ke knihám dostanu. Na Mrazivý oheň jsem již dříve četla velmi chvalné recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem moc pochvalných recenzí nečetla, a pokud ano, jednalo se spíše o mladší věkovou kategorii, které neprokreslenost nijak nevadí. Ale já jsem bla spokojená, pokud člověk nechce u knihy přemýšlet a nevadí mu, že hned ví, jak to skončí, proč ne? :)

      Vymazat
  5. Četla jsem jen Mrazivý oheň a nelogický mi přišel taky :D V Kanadě jsou skrytá království, ztrácejí se stovky bohatých dětí a nikdo to neřeší...No ale jinak se četla kniha pěkně :) Jen to trochu domyslet by to chtělo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, hold to autorka bude muset ještě trochu vyladit :D .. Ale jistý posun oproti předešlé sérii tam rozhodně je :)

      Vymazat
  6. Ani na jednu z knih se nechystám, ale obdivuji tě za tak krátce shrnuté nározy... Já se vždycky vypisuji dlouho :D
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, protože jsou opravdu povedené. To je rozhodně účelem těchto minirecenzí, shrnout názor. Já osobně třeba dlouhé recenze ani nečtu a blogy ihned zavírám. Věřím, že hodně věcí lze říct jednoduše a rychle, takže ta vata okolo mě mnohdy nezajímá :)

      Vymazat
  7. Mrazivý oheň som mala v pláne, ale už dávnejšie som od toho upustila. Zo série som čítala prvé dva diely a nejako ma neohromili a myslím, že prežijem ak si ani túto knihu neprečítam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přežiješ to určitě, ale zase budeš mít možnost ověřit si, jak se autorka zlepšila, ne? :D

      Vymazat
  8. Tyjo ty prvni dve vuubec neznam. Ale mrazivy oohen asi sezenu. Ma desne krasnoou obalku takze minimalne na koukani to musim mit :D

    OdpovědětVymazat
  9. Začínám mít občas stejný problém, mám knihy, které jsem četla, ale recenzi na ně psát teď už nemá smysl, přesto ale pár řádků o nich napsat musím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem založila minirecenze :) .. Je to skvělý kompromis a hodně mi to vyhovuje, navíc články mají velkou sledovanost :)

      Vymazat
  10. Já jsem se strašně těšila na Mrazivý oheň, ale od té doby, co jsem četla množství negativních ohlasů, jsem nad ním nějak zanevřela. Ale pořád ve mně hlodá zvědavost, tak uvidíme - jen se mi před tím nechce číst celá předešlá zmiňovaná série...

    OdpovědětVymazat
  11. Ell: Už od Vános mám doma Mrazivý oheň, ale pořád jsem se do něj nepustila :) Tak snad to brzy napravím! Myslím, že i série Železná víla by mě mohla zaujmout, až bude čas, tak se po knihách mrknu v knihovně. A poslední jmenovaná bohužel není můj šálek kávy, ale své čtenáře si jistě najde!

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.