Game of Thrones TAG

Zdravím knihomolové,
už je to opravdu dlouho, co se na tomto blogu objevil nějaký ten TAG. Vlastně si už ani nepamatuji, kdy mě nějaký opravdu zaujal. Opravdu nemám ráda obecné TAGY stylu, jaká je tvá oblíbená kniha a přiřaď k ní barvu. Více mě lákají projekty, které jsou nějakým způsobem na něco zaměřené, nad kterými se musím zamýšlet a zapojit hlavu. 
Tento TAG jsem si vypůjčila zde, a jak už vám název napovídá, jedná se o TAG na motivy Her o Trůny a významných rodů této série. Co se samotného TAGU týče, nevím, kdo je jeho původním autorem, ale předlohy se úplně nedržím, protože jedno heslo významného rodu bylo uvedeno špatně, možná to byl záměr, protože se používá velice často, nicméně já se budu držet originálu. 
Takže jdeme na to :) ..

WE DO NOT SOW - MY NESEJEME - ROD GREYJOYŮ
Kniha, do které byste určitě neinvestovali:
Možná se to většině z vás bude zdát divné, ale já bych rozhodně neinvestovala do Marťana. Tuto velice populární knihu jsem si půjčila ve školní knihovně, s tím, že to bude určitě pecka, protože jsem na ni nečetla snad ani jednu negativní recenzi. To jsem ale nevěděla, jaký problém budu mít s knihou já. Přiznávám, Marťana jsem nedočetla. Vtip, ironie, sarkasmus a nadsázka příběhu opravdu nechyběly, ale to bylo tak vše. Různé chemické a technické postupy mě nudily a momenty odehrávající se mimo Mars mi přišly fádní a nedokreslené.
Třeba se k Marťanovi někdy vrátím a změním názor, nicméně do něj rozhodně investovat nebudu, a raději si ho opět půjčím v knihovně.

FIRE AND BLOOD - OHEŇ A KREV - ROD TARGARYENŮ
Kniha, která ve vás vyvolává silné emoce:
Takových knih je opravdu hodně, ale zde je nutné blíže specifikovat, o jaké emoce by se to vlastně mělo jednat. Jestli spíše ty pozitivní nebo negativní. Tak si vezmeme od každého něco. Opravdu silné pozitivní emoce ve mně vyvolává kniha Silmarillion, o to pokaždé, když si ji přečtu. Neuvěřitelné dílo ještě neuvěřitelnějšího autora, ve kterém pokaždé naleznete něco nového.
Silné negativní emoce ve mně minulý rok vyvolala Priscilla od českého autora. Místy jsem měla chuť s touto knihou hodit o zeď, spálit ji nebo utopit. Životopis stále poněkud záhadné Priscilly rozhodně nečekejte. Místo toho je kniha chvástavým pojednáním autora o tom, kde všude byl, jak se tam dostal a Priscilla je využita spíše jako takový stín.

WINTER IS COMING - ZIMA SE BLÍŽÍ - ROD STARKŮ 
Vaše oblíbená zimní četba:
Vyloženě zimní četbu, ke které bych se rok od roku vracela, nemám. Snažím se vždy v této době přečíst alespoň jednu knihu s vánoční tematikou, tento rok se mi dokonce povedlo přečíst knihy dvě. Kdybych si ale měla vybrat jednu knihu, která by se do takové doby hodila, byla by to právě jedna z bichliček G .R. R. Martina. 

FAMILY, DUTY, HONOR - RODINA, POVINNOST, ČEST - ROD TULLYŮ
Kniha o silných rodinných vazbách:
Takovou knihou jsou bezesporu Malé ženy, kde jsou rodinné vazby hlavním předmětem a tahounem příběhu. Vlastně zde ani o nic jiného nejde. Jde o soudržnost, pochopení a vzájemnou podporu mezi členy jedné rodiny, na kterou čekají, jak ty dobré, tak ty krušné časy.

GROWING STRONG - ROSTEME DO SÍLY - ROD TYRELLŮ 
Kniha, od které jste nic neočekávali, ale překvapila vás:
Moc jsem toho opravdu nečekala od Poslední aristokratky, ale nakonec jsem byla velice mile překvapená. Aristokratka nabízí deníkové zápisky Marie, která se společně s rodinou stěhuje z Ameriky do Čech. Kniha je prostoupena humorem, který se po celou dobu udržuje ve stejné rovině, což je trochu škoda, protože příběh prakticky postrádá děj. Nicméně se jedná o skvělou jednohubku s bizarními situacemi, které vás rozhodně nenechají chladnými.

OURS IS THE FURY - NAŠE JE ZUŘIVOST - ROD BARATHEONŮ
Kniha, která vás naštvala:
Nemyslím si, že by mě v poslední době nějaký kniha vyloženě naštvala, když pominu výše zmíněnou Priscillu. Každopádně mě štve každá kniha, která má otevřený konec a vydání dalšího dílu je v nedohlednu.

UNBOWED, UNBENT, UNBROKEN - NESKLONĚNI, NEOHNUTI, NEZLOMENI - ROD MARTELLŮ
Kniha, které jste neochvějně oddaní:
Hobit. Ať už proto, že je to moje první přečtená kniha od Tolkiena, ať už proto, že jsem si Hobita naprosto zamilovala, ať už proto, že je to prostě Hobit. Tuto příčku už nikdy žádná kniha neobsadí, vždy to bude Hobit.

HEAR ME ROAR - SLYŠTE MĚ ŘVÁT - ROD LANNISTERŮ 
Kniha, které se cítíte zavázaní:
Až si za chvíli přečtete, jaké knize se tak trochu cítím být zavázána, asi se budete popadat za hlavu. Já tomu také ještě nemohu uvěřit, ale jedná o trilogii o Tryllech od Amandy Hocking. Upřímně jsem tuto sérii nehodnotila zrovna kladně, protože si to ani nezaslouží. Příběh nedokreslený, beze smyslu, hlavní hrdinka hloupá až iritující. Nicméně jsem tuto sérii četla zrovna v době, kdy jsem nechtěla nad ničím přemýšlet a nic řešit. Nevědomky série zrovna tento účel splnila.

Zdroj obrázku: playbuzz.com

12 komentářů:

  1. Výborný TAG, ten si taky musím někdy vyplnit! :D Jinak Marťana bych ráda zvládla na konci ledna, v nejhorším v únoru, každopádně se na něj už brzy vrhnu, tak jsem zvědavá, co na něj řeknu. Moje očekávání jsou velká, ale teď jsi mě trochu vyděsila... :D No, uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměla jsem vůbec v úmyslu tě vystrašit. Však to znáš, sto lidí, sto chutí :)

      Vymazat
  2. Prosím příště Tag se zdrojem :)
    http://kniznivelryby.blogspot.cz/2016/12/game-of-thrones-tag.html#comment-form

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí si přečíst úvod článku, zdroj tam je. I když je faktem, že autorství je úplně někde jinde, a o to tu jde.

      Vymazat
  3. Velice, ale opravdu velice originální TAG! Potěšila si každého fanouška, včetně mě :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak u té poslední odpovědi, jsem se opravdu ze začátku chytala za hlavu :D :D Mě hlavní hrdinka opravdu strašně rozčilovala :D Ale chápau i důvod proč :)

    Ale výborný Tag .....originální, což už se moc často nevidí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U trilogii o Tryllech je to opravdu takový paradox, protože ji do nebes rozhodně vynášet nebudu a hlavní hrdinka, no .. Nicméně je neuvěřitelné, jak i knihy, které se nám nelíbí, dokáží zapůsobit a nějakým způsobem pomoci :)

      Vymazat
  5. Mrzí ma, že ti Marťan nesadol, mne sa kniha veľmi páčila :-) Ale samozrejme, neexistuje zákon, že sa kniha musí páčiť všetkým :-) Hobit je výborný a zo série o Trylloch som zatiaľ čítala iba prvé dve knihy a akosi sa nechystám pokračovať :-) Inak skvelý tag, páči sa mi to prepojenie s Got :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Tryllové opravdu dobří nebyli, ale vidíš, jak to u mě dopadlo, svůj účel, i když patrně u autorky nebyl na první příčce, splnil skvěle :D

      Vymazat
  6. Originální nápad na článek :) Sérii o Tryllech mám doma, a nebyla tak špatná, ale samozřejmě jsou lepší knihy :)

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.