Recenze: Percy Jackson - Poslední z bohů

Název: Poslední z bohů
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 5.
Počet stran: 407
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011/14


Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…

Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!


Ani jsem se nenadála a příběh Percyho Jacksona končí pátou knihou - Poslední z bohů. Nedokážu si představit lepší zakončení skvělé a úspěšné série. Před Percym toho stojí víc než dřív, na jeho bedrech spočívá těžký úkol. Dokáže spolu s přáteli porazit titána Krona?

Ani nevím kde začít, abych se neopakovala. Zápletka pokračuje a postupně se stupňuje, až vyvrcholí. Ani na okamžik jsem se od knihy nemohla odtrhnout. Potřebovala jsem vědět, jak bude všechno pokračovat, a jak to nakonec skončí.
Vše do sebe tak perfektně zapadalo.

Kniha je propletena různými zvraty, které doslova vyráží dech. O překvapení nás Rick neošidil ani v závěrečném díle. V knize jsem neměla skoro s ničím problém. Poslední díl měl vše, co pro mě kvalitní kniha má mít - zápletka a rozuzlení, vývin postav, pobavení, prožitek.
Celý příběh byl opět obohacen vtipnými hláškami, které knihu hezky okořenily a dodaly jí šmrnc.

Už je celkem ohrané, jak hlavní hrdinové úspěšně zachraňují svět a nikdo jiný to za ně nemůže udělat. Přiznám se, že mi to až zas tak nevadí. Mám ráda happy endy, a k tak oddechové knize jako Percy Jackson, to prostě patří.
  
Do pětice se budu opakovat, že nápad spojení starého s moderním je úžasný. To, jak Rick zakomponoval řecké bohy do Ameriky, bylo skvělé a kupodivu to na mě působilo přirozeně. Jako kdyby to tak opravdu mělo být.


Hlavní postavy od prvního dílu ušly dlouhou cestu, která je změnila. Posunuly se dál a vyvinuly se. Největší posun jsem cítila u Percyho. V prvním díle byl takové neomalené a zmatené kuře. Neomalenost mu sice zůstala, ale vyzrál a už si dokázal poradit. Uměl vymyslet plán, posunout se dopředu a neztroskotat na jednom místě. Byl samostatnější a dokázal tak hezky fungovat. Nejvíc se mi na tomto stylu charakteru líbilo, že nelitoval sám sebe a situace, ve kterých se octl. Když něco chtěl, tak to prostě řekl na plnou pusu. Nebál se toho. Však to znáte - líná pusa, holé neštěstí. Percy mě v závěrečném díle potěšil asi nejvíc z celé série.

Menší posun jsem zaznamenala u Annabeth. Podepsalo se na ní to trápení kvůli Lukovi. Jako by tím trochu zestárla, zesmutněla. Oceňuji na ní bystrost, silnou vůli a inteligenci. V některých momentech mi přišla zahořklá a lehce protivná. Vše z ní opadlo, až bylo po všem, a já z ní opět cítila tu starou super Annabeth.

Grover se po většinu knihy opět nevyskytoval, což mi přišlo k chuti. Ano, pořád si o něm myslím, že je příživník a není moc schopný. I jeho přítelkyně Juniper mi přišla nesympatická. Asi jeden pro druhého stvořeni.

"Myslel jsem na May Castellanovou, jak sama v kuchyni peče sušenky a chystá sendviče pro syna, který se už nikdy nevrátí domů."

Mrzí mě, jak rychle Percy utekl. Zakončení této, pro mě úžasné série, bylo opravdu bravurní. Dobrou zprávou je, že Rick opět nechal otevřený konec. Není to však Percy, ale Bohové Olympu, volné pokračování Percyho Jacksona, které mi umožní vrátit se do tábora polokrevných, kde jsem si to tak oblíbila.



Celou sérii vřele doporučuji a nejen jako oddechové čtení, ale sérii, která vás rozesměje, potěší a uklidní.

5/5

 Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.