Recenze: Percy Jackson - Moře nestvůr

Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Podnázev: Moře Nestvůr
Díl: 2/5
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2010/11


Mytologické bytosti ožívají...
Krvelačné nestvůry se bouří...
Bohové z Olympu kladou další úkoly...

"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?"


Hned po přečtení Zloděje blesku jsem se prostě musela vrhnout na druhý díl. Potřebovala jsem vědět, jaké dobrodružství se rozpoutá a kam to vše směřuje. Byla jsem mile překvapená. Druhý díl byl ještě lepší než ten první. Percymu končí škola a to ještě neví, jaké nemilé překvapení na něj čeká v táboře. A jestli se do něj bude kdy moci vrátit.

Kniha je plná zvratů, které mi někdy doslova vyrazily dech, nečekala jsem je. Pokud to vůbec jde, připadlo mi, že je kniha mnohem čtivější než předchozí díl. Přečetla jsem ji jedním dechem za jeden den. Nemohla jsem přestat, dokud jsem ji prostě nedočetla. Zápletka perfektní - ale nic jiného jsem ani nečekala. Je pravda, že druhý díl byl v mnohém podobný tomu prvnímu. Za to ale nebyl tak přímočarý a byl celkově více promyšlený.

Nejspíš se budu opakovat, ale propojení moderního světa s tím antickým mi pořád přijde jako originální a úžasný nápad. Antičtí bohové v Americe, moderním světě - tímto originalita a fantazie opravdu prostupuje všemi směry. Jak už jsem řekla, historie to je prostě moje.



"Běž do klece jako hodný malý mazlíček."

V knize se objevují zbrusu nové charaktery. Líbil se mi Tantalos, jehož vtipné hlášky a nezájem knihu okořenily, dodali jí šmrnc a dokázali mě pobavit. Další skvělou postavou je Tyson. Líbila se mi jako dětská naivita. A i přes tuto vlastnost byl neobyčejný a uměl odpouštět. Hlavní postavy se tak nějak posunuly vpřed. Byla jsem ráda, že Percy strávil dost času sám s Annabeth. Tuhle dvojku mám ráda a fandím jim.

 Každá kapitola nese originální, někdy zábavný nadpis. Ne, že by se mi nadpisy kapitol nelíbily, ale vedlo to k předvídatelnosti a to mi vadilo. Ráda se totiž nechám překvapit. Podle mě mohla být kniha i delší. Vůbec by mi to nevadilo, právě naopak.



Druhý díl skončí otevřeně a to snad tím největším zvratem v knize. Takže, kdo zamíchá dějem v pokračování? Percy Jackson je jedna ze sérií, které mi přirostly k srdci a nikdy se mi neomrzí. Knihy jsou povinnou součástí mé knihovny. Druhý díl byl úžasný a já se s nadšením mohu vrhnout na ten třetí. Knihu určitě doporučuji všem. Myslím, že se bude více líbit mládeži, protože není těžká na pochopení a je to spíše oddechové čtení. Palce nahoru Ricku.

5/5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu můžete sehnat zde.


1 komentář:

  1. Skvělá recenze.
    Jinak já jsem před časem také pustila do Percyho Jacksona, ale skončila jsem právě o druhého dílu, protože jsem z něj dvakrát nadšená nebyla a rozhodla jsem se ho dát k ledu, každopádně se k němu určitě brzy vrátím, protože je hodně zajímavá série a jsem zvědavá co se bude dít dál :-) Při čtení tvé recenze jsem na to dostala zase chuť takže v dohledné době se do třetího dílu rozhodně pustím .-)

    OdpovědětVymazat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.