Recenze: Percy Jackson - Bitva o Labyrint

Název: Bitva o Labyrint
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 4.
Počet stran: 383
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011/14


Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…


Je vůbec možné, aby Percy zvládl jeden rok na škole bez problémů? Nyní mu hrozí vyloučení, a to do školy ještě ani nenastoupil. Percy a přátelé musí čelit zrádnému Labyrintu. Tlačí je čas a jejich selhání může znamenat konec pro tábor polokrevných. A to by byl jen začátek konce.
Bitva o Labyrint je pro mě nejslabší knihou z celé série. Něco jí chybělo. Něco, co měly ty ostatní. Nějaká jiskra. Trochu mi vadilo, že hrdinové byli každou chvíli někde jinde.

Celková zápletka byla výborná. Od prvního dílu se stupňuje a nabírá na obrátkách, což je super. Kniha nebyla nudná, ale to u Rickových knih snad ani nejde. Příběh je dynamický a ani na chvíli nás nenechá vydechnout. Vše do sebe zapadá. O překvapení a zvraty také není nouze. Percyho vtipné hlášky samozřejmě nemohly chybět.

Opět se budu opakovat, když řeknu, že je výborný nápad, když Rick propletl antiku s moderní dobou. Že si vybral zrovna Ameriku, mi vůbec nevadilo. Právě naopak, na tomto kontinentu měl Rick jedny z největších možností, jak svůj svět rozvíjet, což se určitě neprojeví jen u série Percyho Jacksona.


Oproti prvnímu dílu je díl čtvrtý propracovanější. Autor nám více popisuje okolí, ve kterém se hrdinové ocitají. Postavy se více zamýšlejí, což je dobře, protože se postupně vyvíjejí. Vývin jde vidět hlavně u postav, které nás doprovází od začátku - dvojice Annabeth a Percy. Tito dva už spolu nevedou jednoduché dialogy, ale rozhovory hodné přátel, kteří se nebojí za sebe bojovat. Tím bych chtěla poukázat i na jejich vztah, který se taky hezky zostřuje a je plný napětí.


U Percyho jsem zaznamenala snad největší posun dopředu. V jeho chování se odráží události, které už prožil, a které jej poznamenaly. Už to není ten kluk, který toho moc neřešil. Není tak přímočarý a ví, kdy přestat. Percy mi byl vždy sympatický. S Annabeth tvoří bezvadnou dvojku. Doplňují se a náramně se k sobě hodí.
Nyní je to Annabeth, kdo vede výpravu. Je odhodlaná se na ni vydat, i přes svůj strach. Annabeth mi přijde ze všech postav asi nejvíc unavená a poznamenaná událostmi. Pořád věří, že by se Luke mohl napravit a to ji ničí. Je rozpolcená a Percy se jí snaží pomoct. Annabeth dokáže uznat svoji chybu, i když jí to někdy trvá. V labyrintu se mi hodně líbil trojúhelník - Annabeth, Rachel a Percy.

Novými postavami a nestvůrami nás Rick také nešetřil. Rozporuplné pocity jsem měla z Daidala. Na jednu stranu jsem mu fandila, ale na tu druhou jsem ho prostě nemohla mít ráda. Jeho posledním činem si mě přiklonil ke své straně.
K Rachel nemám komentář. Byla úžasná. Od začátku sympatická dívka s dobrým srdcem. Byla odvážná a já tuším, že to ještě není všechno, co nám ukázala. Doufám, že se s ní ještě potkám.

Zapomněla bych na Grovera, který mi v knize zas až tak nevadil. No možná to bylo tím, že tam dlouhou dobu nebyl. Ale už nebyl tak otravný, i když jeho neschopnost mu zůstala. Tato postava mi asi nikdy k srdci nepřiroste.

"Žádná zbraň na světě ho nedokáže zastavit."

Jak už jsem napsala na začátku. Bitva o Labyrint pro mě byla nejslabším článkem série. Vůbec neříkám, že byla špatná, protože celá série je úžasná. Jen pro mě nebyla tak dobrá jak ty ostatní. Pokud se chcete dozvědět, jak se příběh dál odvíjí, určitě si čtvrtou knihu přečtěte.

4/5

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Fragment.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.